Tuesday 15 November 2011

Suprise untuk Ibu


Menjelang tarikh lahir aku pada 8 November baru-baru ni, FiQa asyik menyebut-nyebut nak buat suprise untuk Ibu katanya. Bila ditanya nak suprise apa, katanya nak bagi kek besday untuk Ibu. Masa tu terfikir dah besar anak Ibu ni rupanya. Tiap-tiap hari tanya bila lagi besday Ibu. Sehinggalah pada tarikh tersebut, Ayah FiQa pagi-pagi lagi dah ucap Selamat Hari Lahir (sambil nyanyi lagi tu).FiQa pun apalagi, bersorak sakanlah dia. Happy Besday Ibu... happy besday... 

Itu cerita diwaktu pagi sebelum aku pergi kerja dan sebelum FiQa ke sekolah. Pada hari tu (Selasa selepas cuti Raya Korban) hati ni rasa berbunga-bunga je. Dalam fikiran tergambar akan kek yang disebut-sebut oleh FiQa tu. Tak sabar rasanya menunggu tibanya waktu lunch nak balik rumah. Mesti ada kek yang dibeli untuk aku.

Balik ke rumah dengan hampanya aku lihat semua seperti biasa. Tiada kek atau apa-apa hadiah untuk aku. Dalam hati berkata "tak apalah zila, diorang dah ucap selamat pun dah cukup. Selesai makan tengahari aku kembali ke opis semula. Tepat pukul 5 hati tiba-tiba berdebar. Haha.. masa tu terbayang kek harijadi. Mungkin ada orang nak bagi kot. Sampai di rumah dengan penuh debaran aku membuka pintu dan mendapati masih tiada apa-apa untuk aku. Kulihat ayah FiQa sedang lena di atas katil. ohhhhhhhw keciwa hatiku disaat itu. Ok Zila jangan nak berharap apa-apa lagi. Lupakan kek atau hadiah ya. Itulah suara hati disaat itu.

Dengan perasaan yang tak berapa seronok, aku pun melayan perasaan dengan menonton Drama Korea bersiri "Pasta" yang menjadi drama kesukaan aku sejak akhir-akhir ni. Menghayati drama tersebut membuatkan aku lupa kepada perasaan hampa kerana tiada kek harijadi +_+  (sebelum2 ni tak heran pun).

Dalam syok menonton tak sedar Ayah FiQa telah bersama FiQa keluar menaiki kereta. Rupanya mereka telah ke kedai membelikan kek harijadi aku. Terharu rasanya disaat mereka menyuruh aku memotong kek. Kepada mereka berdua, I LOVE U Ibu sayang korang Muaahhhhhh 




Inilah Kek Harijadiku









No comments:

Post a Comment